Ringier deal for Jean Frey falls through

swissfirst is to turn the Jean Frey publishing house into an independent company Keystone

A planned deal for Switzerland's leading publishing house, Ringier, to take over some of the country's leading titles, has fallen through.

This content was published on February 8, 2002 minutes

The Basler Media Group, owner of the Jean Frey publishing house that produces the weekly "Weltwoche", the "Bilanz" monthly business magazine and the bi-monthly "Beobachter", said the titles would now be bought by a group of Swiss institutional and private investors.

In a new agreement announced on Friday, the Basler Media Group, which publishes the daily "Basler Zeitung" is to sell the Jean Frey company and its subsidiaries to the swissfirst group, based in Zug.

Swissfirst, which is to become an independent company, named the former editor-in-chief of German-language Swiss television, Filippo Leutenegger, as the new CEO of the Jean Frey company.

Delayed profit

Swissfirst's CEO Thomas Matter said that the Swiss investors acquiring the publishing house were aware that their investment would probably not make a profit for three to five years at the earliest.

However, he added that they believed this was the best moment for them to buy it.

When the planned deal with Ringier was announced in December, it was believed that the Basler Media Group had lost SFr100 million ($59.28 million) since it became a major shareholder of the Jean Frey company in 1993.

swissinfo with agencies

In compliance with the JTI standards

In compliance with the JTI standards

More: SWI certified by the Journalism Trust Initiative

Contributions under this article have been turned off. You can find an overview of ongoing debates with our journalists here. Please join us!

If you want to start a conversation about a topic raised in this article or want to report factual errors, email us at

Share this story

Change your password

Do you really want to delete your profile?